Lidé, zvyky, jídlo ...

23.01.2013 13:32

    "Lidé ve Finsku, ač jsou velice milí. Je někdy těžké se jím dostat pod kůži, jsou uzavření... Jsou velice čistotní, což není na škodu :D moderní....věci z roku 2002 jsou pro ně dávná historie, zrálá do muzea. Drží se svých předražených výrobku (merimekko...) v ochodech kupují potraviny vypěstované jen ve Finsku, hledají produkty Luomu (bio). Co se týče dobrého jídlo, do Finska za ním určitě nejezděte :D Tradiční finská večeře : Zásmažka zředěná vodou, do ní hodíte mleté maso a je hotovo. Podávejte s bramborem.
Většina Finů, nepije a nikdy neochutnala alkohol. Což pro mě byl také šok :D Ve finsku se pije hlavne Cider (stejné procento alkoholu jako v pivu).
Bez mléka nedají ani ránu, pijí ho ke všemu!!! K těstovinám, polévce..... déle pak podmáslí.......... a další mléčné výrobky jsou tu velice kvalitní.

    Životní styl ve Finsku? Asi zdraví :D? Běhá tu i ten co nemůže, lesy jsou tu všude a tím myslím opravdu všude. Jedno velké plus pro mě. Pohužel v létě jsou přeplněné komáry. Takže je lepší se jím vyhýbat. Nikdy jsem nevyděla tolik hmyzu na jednom místě, jako zde. Nemohla jsem do lesa ani chodit běhat, jelikož jsem odcházele bez krve......už nikdy více:D

    Fini, jako tak jsou Luteránsky založení. Co mají neukazují ale schovávají. Tak mi to aspon řekla moje učitelka finštiny :D Proto asi nikdy nebudou platit aupair víc než by měli. Za přesčasy bohužel taky nic nedostávám. Ve Finsku je hodně draho, takže mi plat většinou nestačí.
Já jsem si Finsko nevybrala a proto jsem tu od začátku ani moc být nechtěla. Proto se už šíleně těším domů. Ale pro někoho kdo Finsko zbožnuje,proč ne."
(zaslala Thera) ...