... au-pair who works with a child with cerebral palsy

26.01.2015 18:03

(Barbora)

1.- Jak ses dostala k práci au-pair? - K práci Au-Pair jsem se dostala přes skupinu na facebooku.
2.- Jaké postižení má "tvoje" dítko? - Mozková Obrna (Dítě o které se starám, je na vozíčku, nemluví, nemůže nic uchytit, ale cítí, když jí tam dám třeba nálepku. Když se jedná o toto postižení, tak je každé úplně jiné)
3.- Měla jsi nějaké obavy, že jedeš k rodině s postiženým dítětem? Zjišťovala sis informace, co je jiné, ptala ses jich? - Ano měla jsem obavy, bála jsem se, že to nebudu zvládat a bude to pro mě těžké, nakonec jsem si v hlavě řekla, že při nejhorším bych šla na rematch. Informace jsem si o tom nezjišťovala jelikož mě zde zaučovala jejich přechodí Au-Pair, která mi vše perfektně vysvětlila.
4.- Jaké byly největší změny, které tě u takové rodiny čekaly? Co tě nejvíce zklamalo a naopak? - Musím říct , že tato rodina je normální jako každá druhá, a nic mě zde nezklamalo, naopak mě překvapilo jak je dítě chytré.
5.- Jaký máš názor na výchovu rodičů a práci s jejich dítětem? - Jejich výchova je skvělá. Snaží se jí najít co nejvíc aktivit jako je plavání nebo cvičení.
6.- S čím jsi měla v průběhu největší problém? - Můj problém byl ze začátku dávat jí zpět do vozíčku a krmení, ale postupem času se vše zlepišlo a teď, si myslím, že to jde normálně.
7.- Věnovala ses vedle péče o děti i jiné činnosti? (škola, práce ...) - ....
8.- Co ti pobyt v cizí zemi a takové rodině dal (nebo naopak vzal)? - Můj pobyt zde mi dává hlavně hodně zkušeností, a musím říct, že mi nezval vůbec nic.
9.- Šla by jsi do něčeho takového znovu? Jaké na tom vidíš plusy a nebo naopak mínusy? - Jestli bych šla do něčeho takového znovu to nevím. Tato práce je velice náročná, ale na druhou stranu vám to dá do života spoustu zkušeností. Ale znova bych do toho asi nešla. Záleželo by na okolnostech.
10.- Co bys doporučila ostatním au-pair, které by chtěly pracovat pro postižené děti? - Doporučila bych hlavně trpělivost. Ze začátku nic není jednoduché a už vůbec ne, když se staráte o dítě s postižením. Ale průběhem času se to dá vše zvládnout tak jak má. Nakonec vás to třeba překvapí a do ničeho jiného by jste už nešli.

 

                                                                                                                          (© Barbora J.)