How much time you spending with your host family?

08.01.2013 14:26

V jedné diskusi se zase rozjelo veliké téma, “kolik času trávit společně s host rodinkou” …

Někomu přijde zbytečné trávit s rodinou byť jen hodinu denně, někdo s nimi jezdí i na výlety. Osobně si myslím, že čas strávený s rodinou je důležitý … Je mi jasné, že nikdo s nimi nechce trávit celé dny, když má osobní volno, ale myslím, že cca hodinka denně nikoho nezabije. Navíc je to dobré i pro vás (a mluvím z vlastní zkušenosti), protože rodinka vás víc pozná i vy ji, budete mít k sobě větší důvěru a odpadne taková ta nervozita při každém potkání se na chodbě … a pak, když budete mít nějaký problém, bude pro vás snažší jim to třeba říct. Upřímně, to, co občas někdo napsal na fóru, jako třeba to, že by si radši našel jinou rodinu než s nimi trávit čas mě opravdu pobavilo … nebo si spíš říkám “chudák rodina” … Nechápu, proč jsou všichni tak děsně pasivní … jako kdyby jim těch pár minut nebo výlet jednou za čas něco udělal …

Já jsem s rodinkou čas určitě trávila, alespoň občas. Záleželo samozřejmě na mé náladě a tak podobně, ale když jsem např. byla celý den doma, nebo dokonce celý víkend, určitě mi neublížilo sedět s nimi třeba jedno odpoledně na zahradě nebo si dokonce hrát s dětmi … myslím, že je důležité a fajn projevit taky nějakou iniciativu z vaší strany … Navíc jsem si alespoň procvičovala angličtinu a dozvěděla se třeba i něco nového . Občas jsem náladu neměla, to je fakt, kolikrát za mnou host mum v neděli večer přišla, zda jsem neumřela ale jinak bylo fajn s nimi prohodit pár slov …

Je dobré si uvědomit, že každá rodina je jiná. I každá au-pair je jiná. A je určitě těžké najít si rodinu, která vám bude opravdu vyhovovat, už vůbec, když je kolem tolik rodin, co se k au-pairkám zrovna dobře nechovají. Ale osobně věřím (a co jsem i poznala) jsou i holky, které se nijak zvlášť “nepředřou” a asi rodinám třeba taky zrovna nevyhovují … Podle mě platí to, co platí i v obyčejném vztahu dvou lidí – nejdůležitější je komunikace. Takže je určitě na vás, jak tam ten společný čas chcete prožít, ale věřte mi, že je to mnohem snažší, když s rodinkou alespoň jednou za čas ten čas rádi strávíte …

                                                                                                                                            (Megy) ...