... au-pair who's worked for black family

28.01.2015 18:48

(Magda

1.- Jak ses dostala k práci au-pair? - K práci au pair jsem se rozhodla po nedostání na VŠ. Protože jsem chtěla odjet co nejrychleji, nevyužila jsem agenturu, ale využila jsem stránku aupairworld.com.
2.- S jakou agenturou jsi jela? Pokud bez, proč a kde sis našla rodinu? - Využila jsem výše zmíněnou stránku. Líbilo se mi, že je tam velký výběr rodin a okamžitý osobní kontakt. Nakonec jsem se dohodla se single mum, která se mi ozvala sama.
3.- Měla jsi nějaké obavy, že jedeš k černošské rodině? Zjišťovala jsi si informace, co je jiné, ptala ses jich? - Obavy kvůli tomu, že jsou černoši jsem neměla. Informace jsem si nezjišťovala, neměla jsem pocit, že je to potřeba.
4.- Jaké byly největší změny, které tě u rodiny čekaly? Co tě nejvíce zklamalo a naopak? - Největší změny pro mě byli právě v přístupu k dítěti a celková výchova. Jsem přece jenom z ČR zvyklá na něco jiného a to jsem pracovala před tím dva roky v MŠ. Malému taky byl diagnostikován autismus, takže tím to bylo ještě trošku složitější i přes mé zkušenosti. S dětmi se tu trošku jinak pracuje. Taky má dietu atd, takže jsem se musela naučit trošku jinak vařit atd. Potěšil mě ale jejich přístup ke mně, důvěřovali mi, a když jsem něco pokazila, nedělala z toho HM nic velkého jen mi vysvětlila, jak to mám dělat příště.
5.- V čem je jejich výchova jiná? Myslíš, že je lepší nebo naopak horší, než ta naše? - Co se týče výchovy. Já jsem člověk, který řekne věc třikrát a pak třeba přes ruku klepne. Nejsem ten typ, co by uznával „kult dítěte“. Typu počkáme, až si řekne samo, nebo takové věci. Uznávám tu výchovu že prostě rodič má poslední slovo atd. To mi právě nevyhovuje na zdejší výchově. Dává se tu v raném věku dětem hodně volnosti a nemyslím si, že je to dobře. Rozhodně upřednostňuji českou výchovu. Přijde mi, že u nás matky více používají „selský rozum“.
6.- Je těžké zvyknout si na jinou mentalitu? - Na jinou mentalitu jsem si zvykala, hlavně právě co se týče toho přístupu k dětem. Prostě se ničemu nedivit a nechat se unášet tím jak to tady mají zavedené, moje děti to nejsou že =)
7.- Věnovala ses vedle péče o děti i jiné činnosti? (škola, úklid, přátelé ...) - Jiné činnosti jsem se moc nevěnovala, jsem na malém městě a nenašla jsem tu moc příležitost. Byla jsem taky hodně s malým.
8.- Co ti pobyt v cizí zemi dal (nebo naopak vzal)? - Pobyt v cizí zemi mi asi dal hodně. Rozhodně neuškodí poznat jak to chodí jinde. Taky jsem rozhodně o dost samostatnější, rozhodnější. Mám větší rozhled. Naučila jsem se fungovat v jiné domácnosti v cizím jazyce a už jen ten pocit je super. =) Že by mi přímo něco vzal to asi ne. Přišla jsem sice o spoustu zážitků a akcí se svými kamarády v ČR, ale s tím se počítá, když se odjíždí pryč.
9.- Myslíš, že je lepší starat se o mladší nebo starší děti? - Jestli je lepší se starat o starší nebo mladší je podle mě otázka priorit. Mladší potřebují větší péči, takže už není tolik času třeba na školu nebo hledání nových přátel. Nepotřebujete ale tak dobrou angličtinu. Starší už jsou samostatnější, ale zase už mají svoji hlavu, takže vás třeba nemusí respektovat, nemusíte jim tak rozumět atd… Opravdu je to asi o tom, jaký věk preferuje každý sám a co od au pairství očekává. Já jsem u kluka, kterému je 2,5 a podruhé bych asi šla ke starším. Připadala jsem si jak na mateřské dovolené, ale s cizím dítětem =)
10.- Co bys doporučila ostatním au-pair, které by chtěli pracovat u černošské rodiny? - Slyšela jsem, že černošské rodiny jsou trošku víc bordeláři, ale nechci to zas říkat, že je to tak u všech. U mě to ale platí =). A jejich pracování s časem trošku neuznávám, já za dvě hodiny stihla, k čemu jim trvalo rozhoupat se den =). Ale že bych měla přímo nějaký velký problém s touto mentalitou se říct nedá. Ale nemám až tolik zkušeností…

 

                                                                                                                    (© Magdalena M.)