... au-pair who's worked for a Jewish family

27.01.2015 16:42

(Vendula S.)

1.- Jak ses dostala k práci au-pair? - Po maturitě sem se nedostala na vysokou školu tak mi kamarádka(bývalá au pair)dohodila rodinu. Vždycky sem si chtěla změnit život a zkusit něco nového.
2.- S jakou agenturou jsi jela? - Pokud bez, proč a kde sis našla rodinu? Na agenturu sem ani nepomyslela,když sem měla kamarádku,která mi pomohla.
3.- Měla jsi nějaké obavy, že jedeš k židovské rodině? Zjišťovala jsi si informace, co je jiné, ptala ses jich? - Když se mi rodina ozvala tak mi do emailu budoucí hostmum napsala něco málo a ať se nebojím,že mi všechno po příjezdu vysvětlí.Nic sem si z vlastní iniciativy nevyhledala.
4.- Jaké byly největší změny, které tě u židovské rodiny čekaly? Co tě nejvíce zklamalo a naopak? - Největší změnou byla (košér) kuchyně..oddělovat nádobí,příbory,myčky,utěrky atd... Nejvíce mě zklamalo ,že neslaví Vánoce(což samozřejmě kvůli jejich víře nejde..já Vánoce miluju a dům bez vánočních ozdob mi chyběl. Velice se mi líbí pravidelné páteční večeře na Shabatt.Sejde se celá rodina,jíme,zapalují svíčky,zpívají.
5.- V čem je jejich výchova jiná? Myslíš, že je lepší nebo naopak horší, než ta naše? - Židovská(britská) výchova se mi nelíbí.Sem u bohaté rodiny takže mají děti všechno co chtějí a když jim to seberete tak je velký hluk...rodiče si myslí,že když dítě neposlouchá a rodič řekne ,že bude počítat do 5(10) tak se dítě změní..nechápu co je to za přístup..nikdy to děcko neposlechne.Taky jsou hodně děti sprosté..nic tím bohužel nedělají..Nemyslím,že by byla jejich výchova lepší než naše.
6.- Je těžké si zvyknout na jiné náboženství? S čím jsi měla v průběhu pobytu největší problém? - Největší problém sem měla jen s tou kuchyní..všechno rozeznat(uložit masový hrnec do masové skřínky ect...)zvykala sem si asi měsíc.
7.- Věnovala ses vedle péče o děti i jiné činnosti? (škola, úklid, přátelé ...) - Ze začátku jsem chodila a doučování AJ ale víc se mi vyplatí najít si přátele z jiných zemí. Uklízím každý den(btw.máme 3 patrový dům...) Volno mám od 12 do 4 a pak od 19 do 22 takže potkávám hodně přátel v kavárnách,na obědě,občas mi hostmum domluví extra cleaning.
8.- Co ti pobyt v cizí zemi dal (nebo naopak vzal)? - Pobyt mi Dal/Dává nespočetně známých z jiných zemí,poznala sem židovskou kulturu,zdokonaluji angličtinu,poznávám nová místa.
9.- Myslíš, že je lepší starat se o mladší nebo starší děti? - Zatím sem jako au pair prvně a mám na starost 3 děti -12 holka,11 a 8 kluci takže nedokážu porovnat jestli je lepší se starat o menší děti.Ale už mám možnost změnit rodinu s mimčem a malou holčičkou....po tom co tady budu 1 rok.
10.- Co bys doporučila ostatním au-pair, které by chtěli pracovat u židovské rodiny? - Ze začátku bych si zjistila jak rodina vypadá a jak moc jsou ortodoxní. Ale určitě bych to zkusila znovu..je to výborná zkušenost do života.

 

                                                                                                                (© Vendula S.)