... au-pair who works with a child with cerebral Palsy for Nigerian family

31.01.2015 12:38

(Lenka) 

1.- Jak ses dostala k práci au-pair? - Pracu aupair som si vybrala, pretoze to bola moja jedina sanca ako sa dostat do UK. Anglictinu som mala dost slabu a navyse som nemala nejak extra vela penazi, ktore by som mohla utratit na prve tyzdne zivota tu.
2.- Máš dítě s mozkovou obrnou a navíc jsi v nigerijské rodině. Proč sis takto vybrala? - Bola to prva rodina ktora ma akceptovala a mali celkom prijemnu aupair, ktora mi vsetko cez skype povysvetlovala v slovencine. Na skype bola cela rodina ukecana a usmievava, jednoducho povedane urobili dobry dojem. Navyse som vystudovany socialny pracovnik a tak som to brala ako vyzvu. Rodinu som opustila pred rokom ...
3.- Co je pro tebe nejtěžší? S čím ses musela vypořádat? - Prvotnym sokom bolo, ze mi nepovedali vsetky diagnozy, ktore mal maly diagnostikovane. S tym som sa po par dnoch zmierila. - okrem HD a deti sa ku mne vsetci rodinny prislusnici a rodinny kamarati spravali ako k menejcennej ... dodnes nechapem preco ...
4.- Jak ses sžila s host rodinou a dětmi? - dieta s mozgovou obrnou - nerozpraval, nedokazal jest ustami ani dychat nosom, ale mentalne bol v poriadku a tak sme si za tych 11 mesiacov vytvorili spolocny druh komunikacie, ja som kladla otazky a on na odpoved ano sa ma dotkol rukou. Zo vsetkych clenov rodiny mi on chybal po odchode najviac... - zdrave dieta - bolo v pohode, obcas pozlostilo ako kazde dieta. Bolo na mna extremne naviazane, kedze matka odchadzala z domu skoro rano do prace a vracala sa mnohokrat ked deti spali. HD - pohodak HM - problem, neustale jej nieco vadilo, ako upratujem ako sa staram o deti atd. Do oci mi to vsak nikdy nepovedala, neustale som len pocula telefonaty kamaratkam typu: Dievca toto ... Dievca tamto, asi si myslela, ze nerozumiem. Obcas som mala pocit, ze len potrebuje byt zaujimava pred kamoskami ...
5.- Věnovala ses vedle péče o děti i jiné činnosti? (škola, úklid, přátelé ...) - skolu som mala jeden krat tyzdenne na 4 hodiny - domacnost som viedla celu ja, HD obcas nieco urobil, ale boli to len malickosti a nakoniec mi to aj tak bolo vytknute, ze aj on musel nieco urobit... (nie nim, ale HM) - kamarati len cez vikend, ked som nebabysittingovala chore dieta
6.- Popiš, prosím, svůj běžný pracovní den. - 06:30 zobudit zdrave dieta okupat a obliect ho, vyzliect z pyzama chore dieta, urobit ranajky a desiatu pre zdrave dieta, osusit chore dieta po kupeli, dat plienku, obliect ho a nakrmit, pockat na personal asistant s ktorym vymenit dychaciu trubicu a pomoct personal asistant vytlacit vozik s dietatom von z domu, tak upratat dom ( proste vsetko - osobne veci domacich poroztahovane po celom dome, kupelna, spalne obyvacka, kuchyna, pranie, vsetko) zvycajny cas ked som koncila 9:30, do 3:30 je volno, tak dojde chore dieta, prevziat ho od personal asistant, vymenit plienku, nakrmit, uvarit veceru pre zdrave dieta o 18:00 doslo zdrave dieta, prezliect ho z uniformy, dat veceru dozriet aby tu veceru zjedlo ( vecera sa jedla hodinu, niekedy hodinu a pol pri zapnutej telke) tak prebalit a prezliect do pyzama chore dieta, tak mu dat lieky a jedlo, vziat zdrave dieta do sprchy, obliect do pyzama, ulozit do postele, vyzehlit uniformy do skoly na dalsi den, ak zdrave dieta este nespalo zostat s nim kym nezaspalo, pretoze sa balo byt na poschodi same.
7.- Co ti pobyt v cizí zemi dal/vzal? Dal: - samostatnost - priebojnost - konecne hovorim anglicky - kamaratov - rozhlad ( ak by mi dnes niekto povedal, zbal si batoh a rano letime do Juznej Ameriky, tak vezmem batoh, pas a idem a to viem po spanielsky par slov, ale uz sa nebojim, tak ako pred aupair skusenostou) Vzal: - par kamaratstiev po mojom odchode do Uk jednoducho stroskotalo ...
8.- Jela jsi s agenturou nebo bez? Proč? - sla som cez agenturu, myslela som si ze mi pomozu ak bude problem, teraz uz viem ze to nie je pravda ...
9.- Je těžké zvyknout si na jinou mentalitu? - ja som si na Nigerijsku mentalitu nezvykla po 11 mesiach .... myslim ze zalezi od povahy a aj ake su velke rozdiely medzi mentalitou v ktorej clovek vyrasta a mentalitou v akej sa zrazu ocitne. Momentalne som v cisto Britskej rodine ( uz nie ako aupair) a som haaappppyyyyy
10.- Co bys vzkázala budoucím au-pairkám? -
    1. ak sa Vam nieco v novej rodine nepaci, povedzte to hned, ak to poviete po par mesiacoch budete vy ta zla, pretoze ste to cele mesiace akceptovali a zrazu vymyslate, ak to nepomoze zmenit rodinu, ja som ju tiez mala zmenit ...
    2. agentura je Vam na nic, len vyhodite peniaze von oknom, ak uz chcete agenturu vyberte si anglicku, ta nechce ziadne poplatky za sprostredkovanie
    3. snazit si svoj pobyt co najviac uzit ...

                                                                                                                                (© Lenka S.)