... au-pair Martina Š.

07.01.2013 23:53
1.- Jak ses dostala k práci au-pair? - K moznosti stat se au pair jsem se obratila, kdyz me Cechy uz tolik 'nebavily' a potrebovala jsem zmenu. Navic anglictinu jsem ovladala perfektne a s detmi mam velke zkusenosti, takze jsem tim chtela nastartovat muj budouci zivot v Anglii.
2.- S jakou agenturou jsi jela, nebo pokud bez, tak proč? - Jela jsem s Au Pair World, jelikoz byli nejprehlednejsi, nic si neuctovali a hlavne jsem si mohla vybrat rodinu sama.
3.- Překvapilo tě na angličanech něco, s čím jsi nepočítala? - Rozdil mezi 'vrstvami'. Je velky rozdil v chovani lidi vzdelanych na soukromych skolach v porovnani s temi vzdelavanych na statnich skolach - ku prospechu soukromych!
4.- S čím jsi měla v průběhu pobytu největší problém? - Se zvykanim si na jejich neprime odpovedi. Nechteji vam ublizit, tak radeji se vyhnou neprijemnym konfrontacim.
5.- Popiš prosím tvůj běžný pracovní den. - Rano vstanu v pul osme, pomuzu s pripravou holek do skoly (cesani vlasu), pak si povidame, ja sklidim snidani ze stolu, jdu na prochazku se psama. Pak mam au-pair volno, ale zacina mi dalsi prace.Po treti hodine jedu pro dve nejmladsi do skoly a nejstarsi vyzvednu z autobusu po ceste zpet. Holky si jdou delat ukoly a ja mezitim prpravim veceri zhruba na 5.00. Pak se vetsinou s rodinou divame na televizi, povidame si a do hajan! :)
6.- Jaké bylo soužití s hostitelskou rodinou? - Perfektni! Rodice jsou pratelsti, pohostinni, deti se szily rychle. Jiz po par tydnech jsem byla jako jeden z rodiny a po par mesicich uz si neumim predstavit byt bez nich!
7.- Věnovala jsi se vedle péče o děti i jiné činnosti? (uklízení, škola, přátelé ...) - Byla mi od host mum nabiduta prace z domova, takze pracujeme spolu, coz mi zabira vetsinu casu.
8.- Co ti pobyt v cizí zemi dal? Kdybys mohla vrátit čas, vyjela by jsi znovu? - Cas bych nevracela! Pri pobytu si vsimam odlisnosti Cechu a Anglicanu, ktere mi brani chtit se vratit zpet do Cech! A urcite me naucil trochu spolecenstejsimu chovani.
9.- Myslíš, že je lepší starat se o mladší nebo starší děti? - Urcite o starsi, pokud je mladsimi mysleno pod 5 let. Mam holky 9, 10 a 12 a nemohu si to vynachvalit!
10.- Co bys doporučila budoucím au-pairkám? - Nebudte line a snazte se delat trochu vic z dobre vule (varit nejake dobroty, utrit sem tam linku, vyskladat jidlo do lednice, nakrmit psy atd.), nebudte hamizne a vychazejte rodine vstric (zde samozrejme zalezi na typu rodiny, nektere toho mohou vyuzivat...)
 
                                                                                                                                    (Martina Š.) ...