... au-pair Kristýna

09.01.2013 12:35

1.- Jak ses dostala k práci au-pair? - Před dvěma lety nějak v květnu jsem si chtěla najít brigádu, jenže u nás na malým městě by to šlo fakt hodně těžko, takže mě napadlo, že prostě pojedu jako aupair do UK. Děti mám ráda, angličtinu miluju, v UK jsem ještě nebyla, peněz vydělám víc než za léto v ČR, takže to pak byla jasná volba :-)
2.- S jakou agenturou jsi jela, nebo pokud bez, tak proč? - Takže jsem hned začla pátrat po netu a hodně holek psalo ( v tý době jsem to ještě nevěděla), že je možný jet i bez agentury, jen si udělám profil na určitých stránkách a bude :-) Tak se taky stalo (měla jsem profil na APW, GAP a kangarooaupair). Ozvalo se mi pár rodinek, s jednou sympatickou z Londýna jsem se dohodla, koupila letenku a hotovo! Jet přes agenturu mi přijde prostě lepší, i když se asi člověk bojí víc než s agenturou (a to já jsem se přiznám bála, co když jsou to podvodníci plus dalších xx obav, ale řekla jsem si, jdi do toho, co už, blbá rodina může být i přes agenturu). No a taky když jedete na vlastní pěst, nemusíte strkat peníze agentuře.
3.- Překvapilo tě na angličanech něco, s čím jsi nepočítala? - Tak nemám úplně čistokrevnou anglickou rodinku, jen napůl, otec je Kypřan, takže dost často mluví s rodinou a kamarády řecky. Jinak jsou angláni hrozně zdvořilí, samý děkuji a prosím, a můžu prosím dostat toto a toto :-) Pak jsou občas psí studený čumáci, moje HF nezná žádný svoje sousedy z ulice a tak. Jsou nepořádný a hrozně takový nesamostatný a nedokážou si moc poradit s různýma věcma :-)
4.- S čím jsi měla v průběhu pobytu největší problém? - Já nějaký zásadní problémy nemám :-) Třeba ale když se něco stane v baráku (klidně i prosakující trubky), že se to řeší až po x dnech.
5.- Popiš prosím tvůj běžný pracovní den. - Ráno vstanu kolem osmé, s děckem vstávat nemusím, toho obstarají ráno rodiče. Pak poklízím, peru atd...prostě domácí práce a tak. Pak cca do 16 mám čas, pak přijde děcko ze školy, dělá úkoly a já chystám večeři, nakrmím dva pejsany labradory, pak poklidím po večeři.
6.- Jaké bylo soužití s hostitelskou rodinou? - To je naprosto v pohodě, nechávaj mi soukromí v mým volným čase a do pokoje za mnou chodí jen když je to fakt nutný. Občas večeříme dohromady, nebo jen tak klábosíme večer u tv. Ale zas určitě ne každej večer :-)
7.- Věnuješ se vedle péče o děti i jiné činnosti? (uklízení, škola, přátelé ...) - Přátel jsem si našla v Lnd celkem dost, o školu se teď intenzivně zajímám. A extra job zatím nee.
8.- Co ti pobyt v cizí zemi dal? Kdybys mohla vrátit čas, vyjela bys znovu? - Zlepšuju si angličtinu, naučila jsem se vařit i drobek složitější jídla (u nás se nejí polotovary, jakože skoro nikdy), potkala jsem spoustu nových fajn lidí. Určitě bych vyjela znovu a doporučuju i těm, kteří vahají , jeďte !
9.- Myslíš, že je lepší starat se o mladší nebo starší děti? - Za mě určitě o starší děti! Přes den jsou ve škole a vy máte svůj klid na ostatní činnosti.
10.- Co bys doporučila budoucím au-pairkám? - Ať se nebojí a zkusí to.

                                                                                                                                                    (Kristýna, 26 let) ...