... au-pair Barbora S.

09.01.2013 12:19

"1 holčička 2,5 roku, rodiče manažeři ..."


1.- Jak ses dostala k práci au-pair? - O práci AP jsem uvažovala už na střední škole, ale po škole jsem nastoupila hned do práce. Bohužel dnešní doba je taková, že žádná práce není jistá, takže jsem jednoho dne skončila na ÚP a rozhodla jsem se, že prostě odjedu. Práce AP je nejjednodušší možnost, jak vycestovat a naučit se jazyk. Zkušenosti s dětma mám už od maličky, když jsem hlídala starším sestřenkám jejich ratolesti.
Uvažovala jsem že pojedu přes agenturu, ale zjistila jsem, že si účutjí zbytečně vysoké poplatky. Tak jsem googlila, až sem narazila na pohyby.co.uk kde jsem se seznámila s jendou AP. Skypovaly jsme spolu, až mi nakonec našla rodinku ona(skrz její HM, která se kamarádí s mojí HM :-)) Jinak mi diporučila stránky jako APW atd ...
2.- S jakou agenturou jsi jela, nebo pokud bez, tak proč? - Jela jsem bez agentury. V prvním okamžiku, kdy jsem se rozhodla že se stanu AP, jsem ale agenturu měla v plánu. Jen mě zaskočil registrační poplatek, tak jsem si řekla, že to zkusím jinou cestou.. A hle, jsem tu na vlastní pěst :-) a jsem za to moc ráda :-)
3.- Překvapilo tě na angličanech něco, s čím jsi nepočítala? - Na angličanech mě překvapilo jak se pořád usmívají :-) ale někdy je to blbé, protože pak nevím, co si opravd myslí.
4.- S čím jsi měla v průběhu pobytu největší problém? - Bydlím s černošskou rodinkou z Nigérie, největší problém je strava. Samá rýže nebo těstoviny, všechno velice pálive. Na pálivé jídlo jsem si už zvykla, ale rýži pořýd skousnout nemohu :-D chybí mi maso a prostě pořádné a vydatné české jídlo :-)
5.- Popiš prosím tvůj běžný pracovní den. - Běžný pracovní den, když jsem s malou doma (má 2,5 roku, takže dvakrát týdně chodí do školky) v 7 už musím být ready, protože rodiče odcházejí kolem 7-8:00 do práce, malá kolikrát spí do 9, ale nestává se to moc často. Když se probudí, vykoupu jí dostane snídaní a pak vymýšlím program (zpíváme, malujeme a tak ruzně) kolem 12-14 oběd a po O spaní ( to je nejlepší část dne :-)) po spaní dostane sváču, ale ona moc nejí takže se jí většinou ani nedotkne, pak jen koukáme na TV nebo procházky po venku. V 5:30 jí musím vykoupat, kolem 6-7 večeře a po večeři se vrací rodiče z práce. Během dne vyluxuju, umeju nádobí a někdy uvařím jídlo :-D
6.- Jaké bylo soužití s hostitelskou rodinou? Pokud jsi byla u více rodin, proč jsi rodinu měnila? - Soužití s rodinou je celkem fajn, soukromí mám.. Jen víkendy kdy mám off a ráno jsem brzy vzhuru, mi rodiče malou šoupnou, že chtějí ještě spát. Proto se snažím spát co nejdýl a pak hned jít někam pryč :-D
7.- Věnuješ se vedle péče o děti i jiné činnosti? (uklízení, škola, přátelé ...) - Výlet, škola, přátelé ...
8.- Co ti pobyt v cizí zemi dal? Kdybys mohla vrátit čas, vyjela bys znovu? - Lepší znalost angličtiny, poznala jsem spoustu nových lidí, míst a zvyklostí. Rozhodně mám v plánu cestovat dál :-)
9.- Myslíš, že je lepší starat se o mladší nebo starší děti? - Každé děcko má něco do sebe, takže nelze říct, zda je lepší se starat o mladší nebo starší.
10.- Co bys doporučila budoucím au-pairkám? - Nebát se toho a jít do toho! :-)

                                                                                                                                                    (Bára S., 21 let) ...